Hans Gooris nieuwe voorzitter N-VA Borgerhout

Op 5 maart 2016

Afgelopen vrijdag verkozen de leden van N-VA Borgerhout Hans Gooris tot voorzitter van hun afdeling. Hij volgt Koen Verlinden op. Hans Gooris is leerkracht van beroep en is districtsraadslid in Borgerhout. Bert Corluy, provincieraadslid en kabinetschef van Antwerps schepen van Jeugd en Leefmilieu Nabilla Ait Daoud, zal hem bijstaan als ondervoorzitter.

Borgerhout is het enige Antwerpse district waar N-VA in de oppositie zit. De belangrijkste taak van het nieuwe bestuur is dan ook om de lokale afdeling klaar te stomen voor de volgende verkiezingen. Hans Gooris: “De focus ligt op 2018. Ik wil de Borgerhoutenaar overtuigen dat N-VA verandering kan brengen voor ons divers en bruisend district. Borgerhout verdient beter dan een districtsbestuur dat enkel maar oppositie voert tegen de stad.” Bert Corluy: “Ik ben blij dat we met deze gemotiveerde bestuursploeg N-VA meer op de Borgerhoutse kaart kunnen zetten. De voorbije jaren hebben we al heel wat gerealiseerd. Ik wil de vorige voorzitter, Koen Verlinden, dan ook van harte bedanken voor zijn jarenlange toewijding en inzet.”

De nieuwe voorzitter wil ook met N-VA Borgerhout verder constructief oppositie blijven voeren en inzetten op samenwerking met het stadsbestuur om de lokale dossiers tot een goed einde te brengen. Hij denkt hierbij aan de inrichting van Spoor Oost, de heraanleg van het Moorkensplein en de renovatie van het statige districtshuis. Gooris: “De stad wil Borgerhout weer aan de Borgerhoutenaar geven en als lokale afdeling kunnen we dat uiteraard alleen maar toejuichen.”

Hoe waardevol vond je dit artikel?